Morgonyoga

Publicerad 2014-07-06 09:11:08 i Träning,

Idag vaknade jag och kände att kvällens pass var för långt bort och min kropp var stel och seg så jag tog med yogamattan ut på gräsmattan och yogade lite! Det är verkligen superlyx att kunna gå ut och bara lyssna på fåglarna och sträcka ut kroppen innan dagen riktigt har börjat. Jag är inte direkt en yogaholic (än) så det blev lite solhälsningar och sen körde jag mina favoritövningar som känns så bra för min kropp. Det brukar bli lite bryggor och plogar men framförallt höfter! Massa med höftövningar för där är jag stel som en 90 åring x) Svanar och halvlotus kör jag mycket, det är precis lagom nivå för mig. På tal om lagom nivå, är det inte underart att yoga är så anpassningsbart efter individen? Jag älskar det i alla fall! Hoppas ni har haft en lika trevlig morgon som jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela